Thursday, August 22, 2013

Skepticism about Syrian gas attacks

... story has whiff of Saudi war propaganda:
... Al Arabiya, the origin of the story, is not a neutral in the Syrian conflict. It was set up in 2002 by the Saudi Royal Family in Dubai.

... Saudi-owned media reporting such an inflammatory anti-Assad allegation might be taken with a dose of salt.  
 
,,, When we examine the printed content of their story, it gets more suspicious still. ...

... The other aspect of the suspicious reports is the “convenient” fact they coincide with the arrival two days earlier of an official UN weapons inspection team, ...  It begs the most obvious question: What conceivably would Bashar al Assad stand to gain from using banned chemical weapons just at the time he has agreed to let a UN chemical weapons team into Syria?
  The Telegraph: attack is real, but the timing is questionable:
...even if the pictures are genuine, when did the chemical weapons attack actually take place?

... Mr Assad has been advancing recently, beating back the rebels and recapturing territory. Using chemical weapons might make sense when he is losing, but why launch gas attacks when he is winning anyway?

Moreover, United Nations inspectors charged with discovering the truth about chemical weapons in Syria arrived in Damascus on Sunday. Superficially, it would seem strange for the regime to gas its enemies within 72 hours of letting these experts into the country.
The rebels certainly stand to gain from getting the USA and others more deeply involved against Assad.  John McCain has been making a lot of noise favoring US intervention on the rebel side.


7 comments:

Pissedoff said...

Yet, it was just a month ago that Syrian forces found a large cache of chemical weapons in a Damascus warehouse belonging to the rebels.
From July 14, 2013:

http://www.barenakedislam.com/2013/08/21/not-so-fast-obama-backed-al-qaeda-jihadist-rebels-blaming-chemical-attack-near-damascus-that-killed-up-to-1300-on-assad-government/

JR said...

See also:

http://www.nytimes.com/2013/05/06/world/middleeast/syrian-rebels-may-have-used-sarin.html

http://www.nytimes.com/2013/07/10/world/middleeast/russia-says-study-suggests-syria-rebels-used-sarin.html

Joe Schmo said...

War monger john mccommie is itching for another war. The man is insane.

Anonymous said...

In fairness, RT is a Russian propaganda tool. No one is to be trusted. Just funnel enough weapons to each side to ensure that lots of people get killed, but no one wins. It's high time that the "fly paper" strategy was tried for realz.

And yes, I'm becoming radicalised watching this, as well as Egypt, Iran etc. (Hey, if the Muslims can use that excuse, so can I. I'm not sure they realise (1) what this looks like to the rest of us and (2) that they're reaping what they've been sowing for well over a millenium.)

Frank Hilliard said...

I agree with you. This smells like a false flag attack. I've got a post up on this at Fall of the West.

JR said...

Yes, RT is a Russian media outlet with certain credibility issues, but mainstream Western media also have issues. And RT isn't alone in its skepticism about this particular event.

Frank, excellent post, and thanks for the link.

Anonymous said...

I never imagined I would find a more unreliable source of information for going to war than the word on Tony Blair but here we have Israeli Intelligence telling us Assad gassed his own people. More likely it is Israeli forces that did it